Psát neznamená jen psát


Lidí, kteří si o sobě myslí, že jsou schopni literárně tvořit, je mezi námi dost a dost. Ovšem nejednou si to tito myslí jenom a pouze proto, že:nakreslený notebook.png

  • nejsou sebekritičtí, co se jejich reálných možností týká,
  • mají takové neznalosti, že se jim nepodaří odhalit nedostatky, jež jejich případná tvorba obsahuje,
  • nebo to prostě ještě nezkusili a při pohledu na cizí dílo je nenapadne, že by na tom snad mohlo být něco složitého, když jde vlastně jen o něco, co bylo poskládáno z písmen známých už i malým dětem.

Zkrátka a dobře je dost těch, kdo si o sobě troufnou tvrdit, že napsat nějaký ten článek dejme tomu pro svoji internetovou stránku hravě dokážou. A to dost možná starou známou levou zadní.
Ovšem jakmile se o napsání něčeho takového pokusí někdo takový, nejednou dříve či později zjistí, že na to nemá. Že to zkrátka nezvládne, protože dejme tomu nedokáže napsat souvislé sdělení, nedokáže u něj dosáhnout optimální délky, nezvládne gramatiku, neporadí si s tím a pohoří na onom. A tak to vzdá. Což ale není to nejhorší, co může dotyčný učinit. Daleko horší je, když někdo takový nakonec svůj výtvor navzdory jeho nedostatkům publikuje. Protože kdo se představuje světu notně nekvalitním výtvorem, v tomto případě literárním, sklidí leda tak posměch. Nebo soucit. Nebo obojí. Ale rozhodně nezaboduje.
Daleko lépe učiní ten, kdo nejpozději ve chvíli, kdy se přestane cítit pevný v kramflecích, takové nikam nevedoucí snažení vzdá a obrátí se na profesionály.
Protože už i v oblasti psaní textů existují specialisté. Kteří nejen že znají všechny gramatické poučky a umí je i používat, nejen že dokážou udržet v textu dějovou linii a myšlenku, ale také si poradí s tím, pro jaký účel má být ten který článek využit. Což není jedno a totéž, protože existují jak články redakční, tak i reklamní, a každé si žádají své. Plus je třeba znalost popisované tématiky, je třeba přesnost, výstižnost, atraktivita a tak dále.člověk u monitoru.jpg
A to vše copywriteři ochotně udělají za své klienty. Kteří by si s takovými SEO článkyčasto nedokázali poradit.